Anmeldelse af Mercedes-Snittet

Hos Pipalukbooks har vi lige færdiggjort bogen Mercedes-Snittet af Anne Mette Hancock. Bogen blev udgivet d. 1. juni 2018 hos forlaget Lindhardt og Ringhof er således stadig relativt ny. Her er tale om en super spændende bog, vi hurtigt blev grebet af. Der var noget særligt ved plottet, som medførte, at den fra starten ikke ville give slip på mig.

Der benyttes utroligt meget suspense og surprise som fortælleteknik, hvilket er et fantastisk kneb til at opbygge en handling eller scene på, og som samtidig medfører et utroligt højt spændingsniveauet. Det er noget af det, vi elsker ved krimer. Vi elsker, når plottet viser tænder, drejer rundt og til sidst viser sit sande ansigt.

Bogen er let at læse og sproget er flydende, flot og spændende. Det er en af de bøger, der giver mig lyst til igen at kaste mig over krimigenren. Den var ellers droppet, fordi vi ofte synes, det hele ender i blod og vold, men denne bog har altså givet os et andet syn herpå. Her er der en mening med det hele, og bogen er ikke udpenslet i drabelige detaljer og scener. Det er ikke kørt let hen over, men det bliver bare beskrevet på en unik og spændende måde, som gør, at vi også selv må tænke lidt, hvilket vi synes er et stort plus ved bogen.

Bogen af Hancock er dyb i sine personer, og det er tydeligt, at forfatteren har gjort sig umage med at fange personerne så ægte og virkelighedsnært som muligt. Flere af karaktererne har helt unikke træk, og man føler hurtigt, at man kender personerne og er kommet helt under huden på dem. Sproget er delikat, stærkt og præcist. Faktisk er vi så begejstrede, at flere af os allerede er i gang med at læse Ligblomsten af Hancock. Vi kan således på det varmeste anbefale Mercedes-Snittet, hvis I ikke allerede har læst den.